20 setembre 2015

   atac al CATN, cervell i guia del procés independentista

      El CATN (Consell Assessor per a la Transició Nacional) és
   una creació del president. Una creació il·legítima (el president
   no té la legitimitat del poble català per a fer-ho) i també
   il·legal (el marc polític, l'Estatut de Catalunya i la Constitució
   espanyola no li ho permeten).
      Ha elaborat uns 18 dictamens, un llibre blanc que els engloba i
   els resumeix, i també el full de ruta, que tot polític
   independentista cita i segueix cegament. Les estructures d'estat
   és un dels instruments assenyalats i seguit.
      És per tant el cervell i guia del procés independentista català,
   poca broma! Però, mirem-nos-ho més de prop.

     Composició discutible i errònia

       Calia que els seus membres fossin tots del corrent
   independentista? No hagués sigut millor que algun o alguns
   membres, en clara minoria, no ho fossin, per a perfilar entre
   tots més acuradament els dictamens?
      Singularitzem-ne alguns. El president, el sr. Carles Vives i
   Pi-Sunyer. Poc conegut. Però que hagi sigut vice-president del
   Tribunal Constitucional, avui en dia això no diu pas res. D'un
   vice-president posterior, també català, el sr. Eugeni Gay, no se
   li coneix cap dictamen jurídic ni cap obra jurídica ni cap
   actuació jurídica exemplar. Tampoc afavoreix gens al sr. Vives
   que fes costat i escollís per a tasques futures al conegut jutge 
   del penal sr. Santiago Vidal, l'autor voluntari de la futura
   Constitució catalana (la qualitat de la qual s'ha dit i publicat
   que sembla l'obra d'un alumne de primer de dret).

      Singularitzem més.
      Què hi pinta la periodista/tertuliana/escriptora Pilar Rahola?
   Quins són els seus mèrits? On són els seus coneixements
   tècnico-jurídics? Potser ser l'autora de la biografia del sr. Mas?
   Més exactament, hagiografia?
      El govern català, per les competències que té i que bé coneix,
   quines competències d'entitat li falten i per tant li exigirien un
   assessorament especial?
   Jo diria que són: l'exèrcit, el sistema de pensions i cotitzacions i
   també, en menor grau, la hisenda pública. Per què no s'han triat
   assessors experts en aquests camps? De casa o de fora, en plena   
   activitat o ja en el passiu, hi ha molts tècnics preparats per
   aquestes assessories.

      Qualitat dels dictamens
      
      Confesso que no he tingut l'humor de llegir-me el llibre blanc
   ni els 18 dictamens, només 1 d'ells, el de la matèria que més 
   conec, el relatiu al sistema de pensions.  
                               La qualificació que faig és més tangencial del que voldria, però la faig.
   
      Vaig llegir aquest dictamen, d'unes 80 pàgines i escaig, algunes
   textualment i d'altres en diagonal. La meva conclusió però és 
   clara. És un dictamen exclusivament teòric, podria ben ser l'obra 
   d'una tesi estudiantil. No parteix de la seguretat social espanyola,
   que és el que hi ha i hauria d'haver estat l'objectiu, sinó que dóna
   voltes sobre la doctrina internacional en la matèria i les normes
   jurídiques internacionals de la OIT. Ni repassa ni estudia la 
   legislació espanyola ni la europea (reglaments comunitaris). Sí,
   al final reprodueix alguns gràfics publicats pel Ministerio de
   Trabajo y S.S. Tot excessivament teòric.
      El dictamen denota un desconeixement total de la realitat del
   marc estudiat: el sistema de pensions. Mira que hi ha tècnics 
   experts en seguretat social, tant en el vessant de la praxis com en
   el del coneixement teòric (catedràtics de dret del treball i de la
   seguretat social en totes les facultats de dret, etc..).
      Amb aquest dictamen tan desastrós, ja no m'estranya la
   barrabassada que van dir alguns polítics setmanes enrera : si no
   hi ha acord seguirem pagant les pensions amb les dades que ens 
   facilitin les entitats bancàries i els pensionistes.
      
      És impossible aixecar un sistema de pensions sense els milions
   de dades d'afiliats i d'empresaris, i de cotitzacions i altres dades
    que integren l'actual sistema.
      És a dir, trencant la legalitat, actuant de forma unilateral,
   practicant la desobediència civil, etc..., Catalunya no podrà
   aixecar el sistema de pensions, sistema que descansa, al llarg
   d'un temps molt ampli, més d'un segle, en les complexes legalitats
   de cada moment històric i polític i en bilions de dades que són
   necessàries tant per a pagar com per a reconèixer pensions.

      Crida als intel·lectuals i analistes polítics catalans

      Examineu els dictamens del CATN, féu-ne una anàlisi crítica
   i doneu-la a conèixer als ciutadans.
      Tenim el dret de conèixer aquell que ens guia.

      Darrer comentari

      Si la classe política dirigent és mediocre, també ho són les
   seves obres : la CATN també ho és.
      El cervell que el·labora el full de ruta és un cervell mediocre.
   Malament anirà l'independentisme, fracassarà estrepitosament.
      El proper dia 27 el procés independentista pot guanyar en
   escons, fins i tot podria guanyar en vots (de moment cap 
   enquesta ho prediu).
      Si només en escons els independentistes volen seguir amb el
   procés endavant, han de saber que tindran enfront tots els que no  
   som independentistes, i que serem més.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada